Pateikiame įdomius faktus apie sveiką gyvenimo būdą dirbant biure. Deja, bet biurai, kaip ir gamybinės patalpos, toil gražu ne pačios sveikiausios vietos.



Ar kada nors susimastėte, kiek sveikatai kenkia darbas udarose erdvėse? Deja, bet paprastai apie tai svarstyti pradedame tik tada, kai tenka pėdinti pas gydytoją ir į vaistinę.

Bėda, kad kenkia ne tik dirbtinai ventiliuojamas oras, bet ir nemokama kava bei pyragaičiai, tapę tarsi bendradarbių bendravimo kultūros dalimi. Pridėkite nuolatinį stresą, įtampą ir velnišką tempą. Vaizdelis, žvelgiant iš seno daktaro kabineto, visai nekoks.

Net jei žmogus neperkrautas darbu, jis vistiek priverstas darbo valandas pramurksoti prie kompiuterio ekrano. Paprastai iš nuobodulio kramsnojami kaloringi užkandžiai.

Bėda ta, kad sveiktos bėdos užklumpa tiek plušančius nuo ryto iki vakaro, dažnai be išeiginių ir tuos, kurie dienas leidžia žvalgydamiesi socialiniuose tinkluose ir naujienų portaluose.

Ne viskas taip blogai. Kai kurie įmonių vadovai sugeba darbą organizuoti taip, jog pavaldinių sveikata nukenčia palyginti nedaug. Sąlyginai sveiko gyvenimo būdo pavyzdžiai pagal tinklalapį “boundless.com”. Dauguma patarimų vadovams.

1. Kambarinės gėlės. Augalai ne tik papuošia patalpas. Tačiau jie tiekia papildomą deguonį, kurio negali duoti jokios modernios ventiliacijos sistemos, mažina patiriamą įtampą ir stresą. Jei miniatiūriniam sodui išskirsite atskirą patalpą, kurioje žmonės alės gerti arbatą ir laisvomis minutėmis paplepėti, bus puiku. Padidėjęs darbo našumas galbūt net atpirks didesnes išlaidas patalpų nuomai. Tik rinkitės augalus, kuriuos lenva prižiūrėti. Kitas niuansas –jie neturi skleisti alergenų. Prisipirkus tokių gėlių, viskas gali tik pablogėti.

2. Natūralus apšvietimas. Jis kur kas geresnis net už patį moderniausią dirbtinį. Pro langus sklindanti šviesa mažina apkrovimą akims, organizme skatina vitamino D gamybą.  Svarbu ir tai, kad matydamas natūralią saulės šviesą žmogaus kūnas gyvena natūraliu bioritmu.  Jei iškote biuro, rinkitės su dideliais langais. Jei tai neįmanoma, bent jau parindinius susirinkimus organizuokite ten, kur daug šviesos. Tiks netgi kavinės ar biurai valandai.

3. Darbo stalai. Sėdimas darbas neskatina sveikatingumo. Tokia nuolatinė poza skatina kraujotakos sutrikimus, bėdas su rankomis, kaklo slanksteliais, silpstantį regėjimas …. Žmonėms reikia sąlygų bent keletą kartų per dieną pakeisti poziciją ir šiek tiek prasimankštinti. Netaupykite brangesniems stalams ir kėdėms, kurias galima sureguliuoti pagal savo poreikius.

4. Jei perkate nemokamus sausainius ir džiūvėsėlius, juos pakeiskite švieiais vaisiais ir daržovėmis. Tinka ir džiovinti vaisiai bei riešutai. Jei kai ka ir išreikš nepasitenkinimą, jūsų sąžinė bus rami. Už savo pinigus bent jau nevarote žmonių į kapus.

5. Sugebėjimas laiku sustoti. Ka ir ką veiktume, svarbu daryti pertraukas. Netgi sveiko gyvenimo būdo diegimas neturi pavirsti prievarta. Juk visi mes žmonės. Darbuotojams taip pat retkarčiais reikia atsipalaiduoti, išgerti saldžios kavos ir suvalgyti bandelę ar torto gabaliuką. Suteikite progą jiems daryti šias mažas nuodėmes ne prie darbo stalo, bet atskiroje patalpoje su minkšta sofa.

6. Popietinis poilsis. Daugybė tyrimų ir liaudies išmintis tikina, kad po pietų dauguma žmonių ne tokie produktyvūs kaip rytinėmis valandomis. Tai ne darbuotojų kaltė. Tiesiog mūsų kūnas jėgas skiria ne gamybinių iššūkių įveikimui, bet virškinimui. Neverskite tik ką nuo pietų stalo pakilusių pavaldinių griebtis rimto darbo. Leiskite jų skrandžiams padirbėti bent pusvalandį. Po to galima jau lenkti prie tikro darbo.

7. Dažnos pertraukos. Sudarykite sąlygas žmonėms kiekvieną valandą pasivaikščioti keletą minučių. Tai leis pailsėti akims ir nepatogiai sėdinčio darbuotojo raumenims. Tokias pertraukas galima daryti net dirbtinai. Pavyzdžiui, žmones susodinti taip, ka jie keletą kartų per dieną turėtų nueiti iki kitoje patalpoje stovinčio spausdintuvo, arba kitoje didžiulio biuro pusėje sėdinčio bendradarbio.

8. Išskirkite vietą, kur galima laikyti dviračius. Vilniaus ir Kauno visuomeninis transportas netobulas, degalai brangūs. Vasarą nemažai žmonių su malonumu į darbą važinės dviračiu.

9. Skatinkite sportą. Sporto klubų abonementai nėra klaikiai brangūs, perkant didesnėms grupėms juos galima gauti gan pigiai. Galbūt įmanoma susitarti dėl barterio. Tiesa, prievartos neturi būti. Kiekvienas pats nuspręs, kiek jam svarbi sveikata. Bet nedidelis bonusas iš įmonės žmonėms, kurie vaikšto į treniruotes, ne vieną gali paskatinti pakelti sėdimąją nuo darbo kėdės.