Skirtingai nei Lietuvoje, Europoje investicijos į viešbučių verslą  vienos patraukliausių. Per sunkmetį pakankamai daug apgyvendinimo įstaigų bankrutavo ir parduodamos gan pigiai. Dėl pasitraukimo iš rinkos sumažėjo konkurencija, o turistų srautai pradėjo augti.

 

2012 m. į viešbučių verslą visoje Europoje buvo investuota apie 8,5 milijardai eurų. Arba tik 4% mažiau nei 2011 m. Paskutiniais metais vis didesni pinigai skiriami Azijos ir Pietų Amerikos rinkoms.

Pernai pati likvidžiausia viešbučių rinka buvo Didžioji Britanija, „suvalgiusi“ 2,3 milijardus eurų. Toliau Prancūzija 1,7 milijardo ir Vokietija 1,2 milijardai. Paryžius ir Londonas traukia užsienio kapitalą. Pagrindiniai investuotojai iš Artimųjų ir Tolimųjų Rytų. Tai pensiniai ir rizikos fondai, privatūs asmenys.

Toks aktyvumas pastebimas dėl padidėjusios vidutinės numerio kainos (RevPAR). Tai vidutinis viešbučio atsiperkamumo ir sėkmės kriterijus. RevPAR išvedamas vidutinę numerio kainą padauginus iš vidutinio metinio užimtumo.

Pelningumas

Pelningiausios apgyvendinimo įstaigos, skaičiuojant vienam numeriui, 2013 m. buvo Londone – 283 eurai, Paryžius – 211 ir Ženeva 158 eurai. Laukiama, kad iki metų pabaigos vidutinis pelningumas dar šoktels nuo 3 iki 5 procentų.

Skaičiuojama, kad šiandien Senajame Žemyne statoma 868 viešbučiai, kuriuose bus 140 000 naujų numerių.

Bendrame fone išsiskiria Skandinavija. Po stipraus nuopuolio viešbučių sektorius čia kyla. Jį augina vidinis turizmas. Kitas šios rinkos skirtumas –žmonės mieliau apsistoja vietiniuose šeimos apgyvendimo įstaigose, o ne milžiniškose tinklinėse įstaigose. Dėl to dauguma naujų verslų čia kuria danai, suomiai ir švedai, o ne tarptautiniai investiciniai fondai.