Viešbučio ar svečių namų vadovui tenka gerokai pasukti galvą kaip teisingai suformuoti savo vadovaujamos įstaigos paslaugų kainodarą. Užduotį sunkina tai, kad bent jau didesniuose viešbučiuose galioja daugybė skirtingų tarifų, skirtų įvariems gyvenimo atvejams. Apžvelgsime kelis pagrindinius, kurie būna daugumoje profesionaliai valdomų nakvynės vietų.

Rack Rate tai oficialiai ir atvirai skelbiamos kainos, kurios nustatomos kartą per metus ir nekinta visą sezoną. Liaudiškai kalbant, tai pačios aukščiausios nakvynės kainos, kuriomis kambariai nuomojami retai. Jos taikomos prie registratūros langelio atsitiktinai užsukusiems žmonėms iš gatvės.

BAR geriausia kaina, taikoma nuolatiniams klientams ar atsitiktinėms grupėms. Paprastai ji 15-30 %  žemesnė už „Rack Rate“.

TUR Rate kaina, kuria nakvynės paslaugos siūlomos turizmo agentūroms.  Už BAR ji žemesnė 10 -15 %.

Group Rate tai „netto“ kaina – tiksliau kaina, kuria nuomojami kambariai atmetus tarpininkų ir agentūrų komisinius. Ji  25-35 % žemesnė už  „TUR Rate“.

Internet Rate kaina, kuria kambariai parduodami elektroniniuose kanaluose – rezervacijos svetainėse, tarpininkų puslapiuose ir pan.

Promo Rate- specialūs pasiūlymai, kuriais viešbutis ar svečių namai reklamuojami rezervacijos puslapiuose. Skirtingiems puslapiams gali būti taikomi skirtingi tarifai.
Kitas kainų skirstymas – tai vadinamieji atviri ir nevieši tarifai. Pirmuosius gali pamatyti bet kas. Antrieji skirti verslo klientams ir partneriams. Jų dydis priklauso nuo tarpininkams mokamų komisinių.