Svečių namų verslas

Viešbučių ir svečių namų klientai skirtingai. Tai priklauso ne tiek nuo kainos, bet nuo žmonių lūkesčių. Iš skirtingų apgyvendinimo įstaigų laukiama ir skirtingos paslaugų kokybės.

Nuo to momento, kai Richardas Širmanas sukūrė svečių namų (hostelių) verslo modelį prabėgo tik šimtas metų, tačiau pigios apgyvendinimo įstaigos, siūlančios minimalų paslaugų rinkinį, jau spėjo užkariauti visą pasaulį. Plėtrai nesutrukdė net pasaulinė finansų krizė. Iš jos hosteliai išėjo pirmieji.

Juos gelbėjo tai, kad žmonės, net praradę dalį pajamų, vis tiek nenorėjo atsisakyti kelionių, tačiau tokio komforto, kaip iki tol, negalėjo sau leisti. Nors iki tol svečių namuose paprastai apsistodavo tik jaunimas, krizės laikais prie jų prisijungė ir vyresnio amžiaus įvairių socialinių sluoksnių piliečiai.

Nors pokyčiai matomi plika akimi, tačiau iki šiol pagrindinis pigios nakvynės įstaigų šeimininkų tikslas pritraukti keliaujantį jaunimą. Pasaulinė šio segmento apimtis 136 milijardų JAV dolerių per metus, arba  18% viso apgyvendinimo sektoriaus pajamų. Vakaruose apie 87% jaunų žmonių, važiuojančių ilsėtis į užsienį, apsistoja būtent hosteliuose.

Pagrindinė pigių nakvynės įstaigų klientai žmonės, nuo 18 iki 42 metų. Vidutiniškai naktis dvidešimtyje didžiausių Europos miestų kainuos 66 JAV dolerius. Vidutinė viešnagės trukmė pustrečios paros. Europoje šiandien jau veikia  5 000 hostelių.

Skaičiuojama, kad vidutinio hostelio statybai reikia apie 300 000 JAV dolerių, neskaičiuojant žemės sklypo. Rentabilumas iki 98%. Atsiperkamumas, net jei pagrindinis apkrovimas tik du vasaros mėnesius, atsiperkamumas apie 10 metų. Iki šiol svečių namai paprastai būdavo įrengiami apleistuose pastatuose, kur buvo įrengiamos gyvenamosios patalpos, tačiau naujausia tendencija – statomi visiškai nauji pastatai, kuriuos lengviau pritaikyti verslui.

Hostelių populiarumas aiškinamas ne tik pigumu, bet ir tuo, kad juose sukuriama specifinė atmosfera.  Tarsi žmogus atvažiuotų į svečius pas senus draugus. Čia galima ne tik pailsėti, bet ir susipažinti su naujais įdomiais žmonėmis, pabendrauti.

Svečių namų šeimininkai puikiai žino šią tendenciją. Todėl dabar tai ne tik vieta, kur galima pernakvoti. Investuojama į dizainą, įrenginėja ne tik studentams, bet ir šeimoms pritaikytus kambarius. Pavyzdžiui, šeimoms siūlomi atskiri numeriai su atskira vonia ir minimalia virtuvėle, kurioje galima gaminti maistą. Šalia atidaromos pigios kavinės, nemokamas interneto ryšys.

Svečių namų verslo privalumas – sąlyginai pigi pradžia. Skirtingai nuo viešbučių, į rinką įeiti gali ir privatūs investuotojai, netgi šeimos.

Kalbant apie valdymą, skirtingai nuo viešbučių, sąnaudos mažesnės. Reikia mažiau žmonių ir priežiūros, todėl maržos didesnės.

Panašūs skelbimai

Už kiek dabar galima nusipirkti tokį motociklą, kaip nuotraukoje

Už kiek dabar galima nusipirkti tokį motociklą, kaip nuotraukoje

H-D FXR S – taip vadinamas motociklas, kuriuo Miki Riurkas važinėjo filme „Harley-Davidson ir Marlboro“ Jo išskirtinė savybė didelis variklis (apytiksliai 1300 kubinių centimetrų). Jis buvo modifikuotas tam, kad atrodytų efektyviau. Pavyzdžiui, perdirbta išmetimo sistema. Be to, jis unikaliai nudažytas – juodos spalvos su raudonomis liepsnomis. Šiandien Europoje toks standartinis motociklas kainuoja nuo 7 tūkstančių […]

Kur Vilniuje ir Kaune studentas patogiausia nuomotis butą?

Kur Vilniuje ir Kaune studentas patogiausia nuomotis butą?

Vilniuje ir Kaune patogiausia nuomotis butą dažnai priklauso nuo studento poreikių, biudžeto ir pageidavimų, tačiau kiekviename mieste yra keletas miegamųjų rajonų iš kurių patogiausia važiuoti į paskaitas. Žinoma, jeigu jūs nesinuomojate buto ar kambario prie pat aukštosios mokyklos. Vilniuje: Kaune: Rekomenduočiau atkreipti dėmesį į transporto patogumą, artumą prie universitetų ir asmeninius poreikius. Taip pat verta […]

Interjero dizaineris ir psichologas – kodėl jie ne visada sutars kurdami buto interjerą

Interjero dizaineris ir psichologas – kodėl jie ne visada sutars kurdami buto interjerą

Dažnai žiūrėdami į nuomojamo buto nuotraukas varviname seilę – viskas gražu, tvarkinga, minkštasuoliai tarsi traukia prisėsti. Tačiau pamirštame, o tiksliau nežinome, kai kurių niuansų. Grožis ne visada patogus, o ryškios spalvos, kurios nuostabiai atrodo socialiniuose tinkluose talpinamose nuotraukose, bėgant laikui gali tapti erzinančiu dirgikliu. Taigi, kur prasilenkia psichologai ir interjero dizaineriai. Nors žodis „namai“ šeimoms […]